7 JULI 2014: SIEGER WHITE AWARD VOOR KIM VAN NORREN

Kim van Norren

Beeldend kunstenaar Kim van Norren (Soest, 1980) krijgt de Sieger White Award van het Prins Bernhard Cultuurfonds. Het stipendium is in 2014 bij het Cultuurfonds ingesteld door de Sieger White Stichting en is bedoeld voor getalenteerde kunstenaars tot 35 jaar uit de regio Oost-Nederland. De Sieger White Award bestaat uit een bedrag van € 25.000 voor een publicatie, die tijdens een tentoonstelling in een gerenommeerde expositieruimte wordt gepresenteerd. In 2012 werd de eerste Sieger White Award in galerie Nouvelles Images in Den Haag uitgereikt aan Omar Koubâa uit Hengelo. Op zondag 23 november a.s. ontvangt Kim van Norren uit Kampen de tweede Sieger White Award in galerie Cokkie Snoei te Rotterdam. Haar werk is daar van 23 november tot 10 januari 2015 te bezichtigen. Van Norren maakt schilderijen, muurschilderingen en werken op papier, waarin ze teksten verwerkt. Meestal ligt er een regel uit een popsong of (klassiek) muziekstuk aan ten grondslag. De teksten verschijnen als fragmenten op doek. Haar schilderijen hebben een publieke functie, als herinneringsbeeld en pleidooi voor ons inlevingsvermogen: liefde en lijden zijn terugkerende thema’s. Haar werk spreekt van verlangen, maar herinnert ook aan verlies, aan de vergankelijkheid en het verbond van leven en dood.

Kijk voor meer informatie op www.kimvannorren.nl, www.cokkiesnoei.com en/of www.cultuurfonds.nl.