22 NOV. 2012: OMAR KOUBÂA WINT EERSTE SIEGER WHITE AWARD

Omar Koubâa

De Sieger White Award 2012 is gewonnen door Omar Koubâa (1979). De award is bedoeld voor kunstenaars tot 35 jaar uit de regio Oost-Nederland en bestaat uit een publicatie ter waarde van € 25.000- en een tentoonstelling in een toonaangevende galerie. De Sieger White Award wordt in principe elke twee jaar uitgereikt. Koubâa, geboren in Hengelo, kreeg zijn opleiding aan de ArtEZ hogeschool voor de kunsten in Enschede, de Gerrit Rietveld Academie in Amsterdam en de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. In 2011 was hij een van de vier winnaars van de Koninklijke Prijs voor Vrije Schilderkunst. Koubâa werd voorgedragen door Galerie Nouvelles Images in Den Haag. De voordracht is door het bestuur van de Sieger White Stichting met enthousiasme ontvangen en unaniem overgenomen. Omar Koubâa krijgt de Sieger White Award uitgereikt op 15 december 2012 tijdens de opening van een expositie van zijn werk in Galerie Nouvelles Images.
> Kijk voor meer informatie op www.omarkoubaa.nl en/of www.nouvellesimages.nl.